Mote 24-7
Se den kule videoen "Where fashion comes to life" regissert av den danske regissøren Nicolas Winding Refn. Filmen er laget i anledning LVMHs lansering av den nye online-shopping destinasjonen i moteverdenen; 24 Sevres, som så dagens lys i juni.
[embed]https://youtu.be/HPbo_UqJ9N4[/embed]
Filmen ble spilt inn i det eksklusive varehuset Le Bon Marche i Paris midt på natta, og viser det som tilsynelatende ser ut som mannekeng-dukker som kommer til live og danser seg gjennom varehuset og ut i natten. Alle iført vakre designerantrekk som selvfølgelig kan kjøpes her: www.24sevres.com.
Vi har tatt en liten prat med Eric Goguey, Chief Executive Officer hos 24 Sèvres, og regissøren, Nicolas Winding Refn.
ELLE: Hvordan var det å jobbe med Nicolas, som er en anerkjent filmregissør, og ikke nødvendigvis har noen motelink?
Eric: Kunst har vært et helt essensielt element i 24 Sèvres siden vi lanserte nettsiden i juni, og det vil det fortsette å være. Paris er en kulturell smeltedigel hvor kunsteriske uttrykk dukker opp hvorenn du er: mote, musikk, kunst og gastronomi finnes overalt i byen, og er mye av grunnen til at Paris er så visuelt og kulturelt rik. Vi ønsker at nettbutikken vår skal reflektere nettopp dette. Det er ikke en destinasjon kun for å kjøpe designerantrekk, men vi skal tilby et parisisk utvalg av ikke bare produkter, men samarbeidspartnere, visuelle historier og mye mer. Det å samarbeide med kunstnere på tvers av kunstarter føles riktig og er spennende, og å jobbe med Nicolas var en helt naturlig forlengelse av denne visjonen.
ELLE: Det å regissere en motefilm er vel litt annerledes enn å regissere en spillefilm, som du vanligvis gjør?
Nicolas: Jeg har vært heldig å få gjøre flere moteprosjekter de siste årene, og det er en verden jeg elsker å utforske.
ELLE: Hva tiltrakk deg ved dette prosjektet?
Nicolas: Ideen å filme vakre kvinner som danser seg gjennom Paris var veldig tiltrekkende i seg selv. Det var ekstremt tilfredsstillende å kunne jobbe med kun koreografi og musikk, og jeg er veldig fornøyd med resultatet.
ELLE: Hvorfor Le Bon Marché på nattestid?
Eric: Varehuset Le Bon Marché, Paris og mote har det til felles at de aldri slutter å fascinere, og er omgitt av en del mystikk - natten i seg selv er mystisk, og det var en fantastisk kulisse for å understreke nettopp dette; å vise en side som vanlige besøkende sjelden får oppleve. Dette er også det 24 Sevrès handler om: Vi utfordrer reglene for netthandel, og en av tilbakemeldingene vi stadig får er hvor annerledes vår tilnærming til netthandel er i forhold til hva man som forbruker er vant til.
Nicolas: Natten er alltid mer mystisk fordi den er en sterk metafor for våre lengsler. I likte følelsen av mystikk, ideen om at det finnes en helt annerledes side av Paris nattestid enn den vi er vant til på dagtid. Byens arkitektur er så monumental og inspirerende, så tanken var å skape et ekliptisk kaleidoskop. Le Bon Marché er i seg selv et av de store ikoniske mote-monumentene, og bygget har en aura av tidløs storhet, så bare det å spasere inn der får deg til å ønske å skape noe. Det hele var en veldig tilfredsstillende opplevelse.
ELLE: Hva er det folk skal føle når de ser filmen?
Eric: De kunsteriske talentene som tilsammen skapte filmen var helt utrolige. Fred & Farid skapte et konsept som vi tente på helt fra begynnelsen. Nicolas har vært primus motor i hvert seg på veien, og hans finesse og forståelse av helthet og detaljer er imponerende. Koreografen, Nicholas Huchard, blåste oss av banen med en koreografi som så perfekt fortalte historien om utviklingen av handel fra noe tradisjonelt til moderne, og ideen med å vise Paris til hele verden. Musikken er av Pedro Winter, og personlig får jeg den ikke ut av hodet. Og sist, men ikke minst, er produktene helt sentrale i filmen: Det å sette sammen noen av de mest ettertraktede navnene i moteindustrien i en og samme kampanje. Vi er overlykkelige over å vise plagg fra Fendi, Gucci, Dior, Prada, Givenchy og flere til i filmen.
ELLE: Hva skjer videre med 24 Sevrès?
Eric: September er veldig busy for oss: Vi lanserer denne filmen, men vi har også en kampanje som går live på gaten i Paris og London, som vi virkelig ser fram til å lansere. Og vi har også flere aktiviteter i både New York og London under moteukene, som er en nøkkelperiode for bransjen. Jeg kan ikke røpe så mye mer akkurat nå, annet enn at vi skal tilføre en liten parisisk je ne sais quoi til motehovedstedene, #From24SèvresWithLove …