Norsk motemerke sikrer investering i en kritisk tid
– Komfortable klær som er gode for deg og miljøet.
AWAN: Det globale tidlig fase venture kapital fondet Antler har på tross av utfordrende tider valgt å investere i norske AWAN (As We Are Now) som eneste norske motemerke i sin portefølje.
Investeringen skal bidra til å bygge selskapet til et internasjonalt nettbasert klesmerke.
AWAN (As We Are Now)
As We Are Now (AWAN) er et norsk, bærekraftig motemerke for kvinner. Merket ble lansert i slutten av 2018 av gründer Anette Miwa Dimmen.
Med en kolleksjon kjoler som kan brukes døgnet rundt, og som utfordrer joggebuksa som det mest komfortable hverdagsplagget.
Kjolene er designet i flatterende, feminin passform, og produsert i Portugal i innovative og bærekraftige tekstiler fra naturlige fibre, med egenskaper som gjør at de puster godt, fører fuktighet bort fra huden og er svært lettstelte.
Bærekraftig fokus
Anette Miwa Dimmen kom i kontakt med Antler i Stockholm i fjor høst. I gründerprogrammet deres møtte hun sin svenske partner, Lisen Follin, og sammen ønsker de å bygge AWAN til å bli et internasjonalt teknologidrevet motemerke med sterkt fokus på bærekraft.
Lise Follin og Anette Miwa Dimmen.
AWAN er per i dag det eneste norske motemerke Antler har valgt å investere i - og et av de få selskapene i denne kategorien som har blitt investert i av Antler på globalt nivå.
Komfortabel og trendy
– Å få Antler - med sitt fantastiske nettverk - som vår første investor i disse usikre tider føles veldig bra. Det betyr at vi kan fokusere på å bygge merkevaren i Norge en stund til, før vi trenger å få på plass flere investorer for internasjonal vekst, sier Anette i en pressemelding.
Komfortable klær er et raskt voksende marked. Kategorien er estimert til å være verdt 100 milliarder dollar med en forventet vekst på 45 prosent innen 2023.
Takket være athleisure-trenden (treningsklær som hverdagsklær) som har regjert det internasjonale motebildet de siste 8 årene, er det nå blitt akseptert å kle seg komfortabelt til enhver tid.
Likevel har utviklingen av komfortable klær for kvinner stått stille en god stund. I følge Anette har det ikke skjedd så mye på denne fronten siden introduksjon av yoga tights, og AWAN ønsker å rette opp i dette.