Alt du må vite om sommerens it-kjoler

Bli bedre kjent med merket alle elsker i sommer: Love Lolita.

Publisert Sist oppdatert

Love Lolita: Marte Madeleine Mosand & Alethe Marie Heltzen har drevet agenturet You & I Agency i seks år og driver en butikk med samme navn på Aker Brygge i Oslo. Sammen med kompanjong Natalie Henriksen har de designet sommerplaggene de mener enhver kvinne bør ha i garderoben sin.

Bli kjent med det nye norske klesmerket Love Lolita.

Hvordan føles det å lansere deres eget klesmerke?

– Vi vet at bransjen er tøff, men tenker at konkurranse bare er sunt. På agenturet vårt You & I, har vi allerede et team på seks jenter som alle gleder seg til å bli involvert i prosessen, noe vi ser på som en stor fordel. Det vil forhåpentligvis hjelpe oss med å vokse enda raskere.

Hva var tanken bak Love Lolita?

– Love Lolita er et resultat av mange år i klesbransjen. Gjennom agenturet har vi hatt privilegiet av å samarbeide med mange dyktige mennesker, som har gitt oss innsikt i bransjen vi jobber i. Vi så en etterspørsel etter sommerkjoler, og med god feedback fra kunder, butikker og innkjøpere, kom vi opp med et klesmerke vi tror det er stort behov for i markedet. Vi har alle tre alltid hatt en drøm om å lage egne kjoler, og vi synes selv det har vært vanskelig å finne fine feminine kjoler til gode priser. Det er et hull i markedet som vi ønsker å tette, derfor vil plaggene ligge på mellom 850 og 2500 kroner.

Kjole, 2599,-

Hvor er Love Lolita om fem år?​

– Målet vårt på sikt er å selge i utenlandske butikker. Nettbutikken har kapasitet til å shippe til hele verden fra lanseringsdato, men vi tenker å gå forsiktig fram og i første omgang bygge oss opp i det norske markedet. Den første kolleksjonen vil være tilgjengelig i over 40 norske butikker, noe vi håper vil hjelpe med å bygge merkevaren raskt. – For oss er det viktig å plassere plaggene på de rette menneskene. Markeds­budsjettet vil derfor i begynnelsen gå til å sponse jenter vi kjenner i inn- og utland. Vi vil også kline til med en stor fest på lanseringsdagen. Det er lett å bli synlig i 2019 på grunn av sosiale medier, men samtidig er konkurransen stor. Love Lolita har en litt utenlandsk stil, og merkene vi liker i samme segment er vanskelige å få tak i her hjemme. Kampanjen til den første kolleksjonen er fotografert på Ibiza. Det er viktig for oss å ha gode stemningsbilder og kampanjebilder tilgjengelig fra starten av.

Kjole, 1599,-

Hva er inspirasjonen bak merket?

– Love Lolita er inspirert av den lille øya Formentera, og den første kolleksjonen, Sun Seeker, er inspirert av lyset, stemningen og menneskene der. Vi lager plagg vi selv ønsker å gå med, og som passer inn i et travelt liv. Dette er kjolene du kan bruke på stranda, men som også passer til middag og fest. De er lette å pakke med seg i feriekofferten, og flere av stoffene krøller ikke. Snittet og passformen er justert ut ifra hva vi har sett at selger gjennom agenturet og butikkene våre. Dette er kjoler man skal kunne bruke om og om igjen, og som man skal føle seg fin og sexy i. Vi reiser alle tre mye, og lar oss til stadighet inspirere av spanske og italienske jente,r som alltid er mye mer pyntet enn oss nordmenn. Love Lolita skal være preget av bohemsk luksus, med et feminint og chic uttrykk. Klærne skal henge med på nåtidens trender, men samtidig framstå tidløse, slik at de kan forbli favoritter i mange år framover.

Hvem er den typiske Love Lolita-kvinnen?

– Hun er en livsnyter, som elsker å reise og oppleve nye reisemål. Hun er urban og eventyrlysten, men liker likevel å slappe av i sola. Hun er feminin, sexy og litt vågal. Når det er sagt, ønsker vi å nå bredt, og alle jenter skal kunne finne en kjole som passer i kolleksjonen. Vi har vært nøye på at det ikke skal være for trangt eller for kort, med unntak av noen få modeller.​

Love Lolita finner du hos blant andre You & I, Miinto.no, Tatler, Bohemia, Me & My Cousin, Magmalou, Airport Retail og Infinity.

Kjole, 1399,-

Og det er bare å glede seg til å se høstkolleksjonen!

Powered by Labrador CMS