ByTiMo med nye pop-ups og store planer
Korona fikk mor og datter bak ByTiMo til å tenke nytt. Her er de nye planene...
Korona traff klesbransjen hardt og tvang Tine og Elisa Mollatt, damene bak ByTiMo, til å tenke nytt.
De måtte stenge butikken på Paleet og show room på Frogner, permittere ansatte og bestillinger fra inn- og utland ble kansellert.
Lys i tunellen
– Først kom panikken. Tallene bare suste i hodet mitt. Jeg tenkte det verste og hadde så vondt av alle de ansatte. Også de på fabrikkene våre i India. Vi hadde varer for 7 millioner kroner som vi ikke fikk levert til, blant annet, Liberty i London og Saks og Bergdorf Goodman i USA, forteller eier og designer Tine Mollatt.
Men denne uforutsette «pausen» ga Tine Mollatt rom til å tenke, og mange gode ting har kommet ut av korona for både Tine og datteren Elisa, som er markedssjef.
Elisa har blitt mamma for første gang, til lille Clara, i mai åpnet de dørene til en pop-up-butikk i Frognerveien (ved siden av Den Dama), hvor du får kjøpt de nyeste kolleksjonene samt en liten krok med tidligere kolleksjoner.
Hovedbutikken på Paleet er gjort om til lagerutsalg med rabatterte priser, siden de ikke fikk gjennomført sitt sagnomsuste salg i år.
1. juni var alle ansatte i Norge tilbake på jobb, og de har åpnet pop-ups i Sandefjord og Drøbak for sommeren, og nettbutikken tredoblet omsetningen på noen få uker.
Sommerkolleksjonen i den nye pop-upen i Frognerveien.
Utvider ByTiMo-universet
ByTimo-universet skal også utvides ytterligere med møbler og mat.
ByTiMo har store planer for framtiden.
Ny kolleksjon
Første del av pre fall-kolleksjonen er allerede i butikk og på nett.
– Vi vil skape et komplett ByTiMo-univers. Vi skal selvfølgelig ikke gjøre alt selv, men samarbeide med folk med like mye lidenskap til det de gjør, som oss, forteller Elisa.
Den består av kjoler i feminine snitt, i sarte pastellfrager, som lyseblå, og med blomstermønster på både lys og mørk bakgrunn i ekte TiMo-stil.
Når man tror at man ikke trenger flere ByTiMo-kjoler, så tok man altså så feil...
Merket evner å utvikle seg og avansere, men med en tydelig signatur og karakteristikk.
Merket knuser den norske myten om at kommersiell suksess ikke er forenelig med godt design og håndverk.