mote

Charlotte Tilbury er først i verden med dette

Charlotte Tilbury og beautygigantmerket med samme navn kjører på med female empowerment. Her sammen med Kate Moss.

Beautygiganten slår et skikkelig slag for female empowerment.

Publisert Sist oppdatert

Interessen for Formel1 ser ut til å bare øke og øke. Flere ser i alle fall ut til å ha oppdaget at det er lite i veien med F1-søndager. Mega-brandet Charlotte Tilbury har også oppdaget F1 - og i alle fall det faktum at det er få kvinner både på sponsorsiden og i førersetet. Say less.

Nylig ble det kjent at Charlotte Tilbury blir det første kvinne-drevne merket og det første beautymerket til å sponse en F1-bil.

 Ikke bare sender de en dose female empowerment inn i en av verdens mest mannsdominerte felter, de satser også på å være delaktige i det lange løp. Charlotte Tilbury er også blitt offisiell partner i F1 Academy, noe som betyr at de i tillegg skal bistå kvinnelige F1-sjåfører med utvikling og forberedelser. 

Les også: Vi ELLEsker kremblush.

Flere internasjonale medier applauderer samarbeidet. Som Popsugar skriver: "The beauty industry has entered the chat".

Charlotte Tilbury, som er både grunnlegger og president (blant annet!) i egen merkevare, sier selv at merket ble skapt for "everyone, everywhere". 

- Å kunne bidra til at alle, hvor enn de er, kan finne magien i selvtillit har alltid vært lidenskapen min og formålet mitt, uttaler hun om merkets verdier.

- Vi står stolt bak de fantastiske, unge kvinnene som skaper bølger i denne raske Formula 1-verdenen, sier Tilbury.

Slik ser det ut når Charlotte Tilbury trer inn i F1-verdenen.

Våre favoritter fra Charlotte Tilbury

Charlotte Tilbury er langt fra ukjent i ELLE-redaksjonen. Det brukes en rekke produktfavoritter fra merket i hverdagen.

Vibeke Ruud, ELLEs Creative Director og redaksjonssjef, trekker umiddelbart frem multiproduktet Hollywood Flawless Filter. Det er en foundation-highlighter-primer som både jevner ut hud og gir fukt og pleie.

- Denne elsker jeg. Har du god hud kan du bruke bare den - og hvis ikke er den så fin under foundation. Den har nemlig litt skimmer, så du får fin glød. Kjempe, kjempegod! tipser Ruud.

Også Charlotte Sørvald, ELLEs Digital- og skjønnhetsansvarlig, stiller seg bak denne.

- Jeg bruker den egentlig som en highlighter! Har den i den lyseste fargen, og bruker den oppå kinnbena og i pannen, tipser hun.

Sørvald legger til at hun utrolig nok kun har testet ett produkt fra Charlotte Tilbury - men hun fikk det anbefalt fra redaksjonen.

- Jeg vet at jeg er såå late to the party når det kommer til Charlotte Tilbury, og vil absolutt teste mer, sier hun.

Hollywood Flawless Filter er en Charlotte Tilbury-favoritt i redaksjonen. Kr 456 hos Net-A-Porter.

Ruud har en annen favoritt å trekke frem: highlight-blushen Pillow Talk Beauty Light Wand. 

- Den har en sånn god svampe-tupp som er veldig fin å bare dytte på huden. Men - et godt tips jeg fikk da jeg kjøpte den - den har en sånn skrumekanisme nederst som du åpner for å få ut mer produkt, så husk å skru den igjen! Hvis ikke kan det bli "a disaster in your purse", som hun selgeren sa til meg, forteller Ruud.

Light Wand har en digg applikator, tipser Vibeke Ruud. Kr 399 hos Net-A-Porter.

Kaja Brændengen, Head of Business Development i ELLE, er tredjemann som trekker frem Hollywood Flawless Filter fra Charlotte Tilbury.

- Den bruker jeg hver dag! innrømmer hun.

- Jeg har også en palett med brune øyenskygger fra Pillow Talk-serien som jeg elsker. Flawless settingspray er også veldig bra, tipser hun.

Luxury Palette Eyeshadow Quad - Pillow Talk Dreams fra Charlotte Tilbury, kr 547 hos Net-A-Porter.
Charlotte Tilbury er nå det første kvinne-drevne og det første skjønnhetsmerket til å være partner i F1.

Les også: Trendfargen for denne sesongen

Powered by Labrador CMS