Gucci fortsetter kampen mot kjønnsdiskriminering

Foto: IMAXTREE

Det nye prosjektet skal bidra til å støtte seks organisasjoner.

Publisert Sist oppdatert

Gucci har annonsert et nytt kapittel i kampanjen deres Chime for Change, som skal sette fokus på kjønnsdiskriminering.

Prosjektet skal støtte seks organisasjoner verden over som kjemper mot denne typen diskriminering, med støtte fra Hearst Magazines, Facebook, the Kering Foundation og the Bill & Melinda Gates Foundation.

Chime for Change

Det italienske motehuset lanserte kampanjen Chime for Change i 2013 med Beyoncé og Salma Hayek som frontfigurer og stemmer. Nå har Chime for Change finansiert mer enn 425 veldedige prosjekter globalt og hjulpet 570.000 jenter og kvinner over hele verden.

Nå skal Chime for Change støtte seks nye prosjekter: Equality Now, Global Fund for Women, Ms. Foundation for Women, UN Women, Vital Voices og Women Deliver.

Kunst

Gucci har slått seg sammen med den italienske kunstneren MP5, som har designet den nye identiteten til kampanjen. Den blir lansert på Guccis egne kunstvegger i London, Hong Kong, New York, Milano og Taiwan.

Kunstverkene viser silhuetter av uidentifiserbare mennesker som ikke er definert av kjønn eller andre merkelapper.

Kortfilm

Jade Jackman og Irregular Labs har også laget en kortfilm til kampanjen med navnet The Future Is Fluid som handler om hva kjønn betyr for generasjon Z.

https://www.youtube.com/watch?v=nFUvLNL7E8Q

Chime for Change er også publisert som en egen fanzine som skal hylle de globale stemmene som tar opp kampen mot ulikhet mellom kjønn.

Du kan laste det ned her!

Saken er fra ELLE UK

Nå kan du kjøpe Franca Sozzanis garderobe!

Powered by Labrador CMS