skjønnhet
Dette er de mest populære produktene fra TikTok-favoritten The Ordinary
– Vi følger ikke trender.
Det skal mye til å ikke ha fått med seg hudpleiemerket The Ordinary. Hvis du er på TikTok, så er man i hvert fall ikke i tvil om hva det er ... Det canadiske brandet tok skjønnhetsbransjen med storm i 2016 (samme år som TikTok ...) , og i 2020 gikk The Ordinary viralt med blant andre produktet AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution – eller The Vampire Facial, som det også blir omtalt som. I dag har dette og flere av de andre produktene i sortimentet fått kultstatus – og det bare etter få år på markedet.
I tillegg til word og mouth, er trolig tydelig merking av ingredienser og enkel markedsføring gode grunner til at brandet er så høyt elsket i dag – spesielt blant unge forbrukere.
Vi har tatt en prat med Nicola Kilner, administrerende direktør og medgründer av DECIEM (moderselskapet til The Ordinary), om hvordan man skal skille seg ut i jungelen av hudpleie, TikTok-trender og fremtidsplaner for det virale skjønnhetsmerket.
Les også: Influenceren Alexandra Alejandro har selvfølgelig The Ordinary på baderomshylla.
Intervju, Nicola Kilner – The Ordinary
Det krever mye å skille seg ut i jungelen av skjønnhetsprodukter i dag. Etter din mening, hva er grunnen til at dere har klart det?
– Skjønnhetsindustrien har lenge vært plaget av mangel på integritet når det gjelder både kommunikasjon og prissetting. Da vi lanserte The Ordinary i 2016, ønsket vi å tilby kjente kliniske teknologier til ærlige prisnivåer. Ingrediensene vi bruker har vist seg å være ekstremt effektive, men de er ikke så dyre å kjøpe. Vi vil at forbrukerne skal ha en bedre forståelse av hvilke ingredienser de kanskje betaler for mye for, og gi dem mulighet til å ta informerte valg innen hudpleie. Selv om prisen kanskje var det mest attraktive elementet som forårsaket populariteten i begynnelsen, har det vært kraften av «jungeltelegrafen» at vi har klart å dele hvor godt produktene fungerer og de endringene de har gjort i publikums rutiner.
Dere har på mange måter demokratisert skjønnhetsbransjen. Hvorfor er dette så viktig for dere?
– Vi mener sterkt at kvalitetshudpleie er for alle, og det har vært vårt oppdrag fra dag én – å gjøre det lett tilgjengelige og utfordre «etablerte» normer som ikke fremmer eller forbedrer skjønnhetsindustrien. Kvalitetsingredienser skal ikke lenger defineres av prisnivå, tilgjengelighet skal ikke begrenses, og utdanning og vitenskap skal ta over for markedsføring. Merker og forbrukere har blitt klar over nødvendigheten av å tilby hudpleie for alle. Vi mener at kvalitet defineres av autentisitet, funksjonalitet, innovasjon og fornuftige priser - til alle demografier.
Hvordan sikrer dere høy kvalitet og hvor mye forskning legges i hvert produkt?
– The Ordinary har en «forskning og vitenskap først»-tilnærming til å lage hudpleie med alle konsepter – som kommer fra laboratoriet, i stedet for et markedsføringsteam. I motsetning til de fleste skjønnhetsmerker lager vi våre egne formuleringer. Konsept og utvikling begynner i Toronto, merkets fødeby. Prudvi Kaka, vår Chief Scientific Officer, leder over 100 fantastiske mennesker innen formulering, utvikling, klinisk forskning, mikrobiologi, analytisk kjemi, regulatoriske saker og kvalitetsstyring. De er kjernen i all produktutvikling, innovasjon og vitenskapelig utforskning. Vi følger ikke trender. Vi utvikler produkter som er designet for å være funksjonelle og levere resultater. Vi mener at effektivitet er det viktigste i skjønnhets- og hudpleiesektoren.
Les også: Victoria Beckham Beauty lanseres endelig i Norge.
Dere er store på TikTok, vil du si – i tillegg til gode produkter – at plattformen har hjulpet dere å lykkes?
– Demokratiseringen av hudpleie fortsetter på tvers av sosiale medieplattformer inkludert TikTok, som nå blir den nye «Google av hudpleie». Målrettede søk som #acneskincareroutine har samlet over 180 millioner visninger med plattformer som TikTok som tilbyr endeløse strømmer av utdanning, fra merkevarer og industrisertifiserte eksperter. En rapport fra Spate viste at The Ordinary ble kåret til det mest søkte merket på TikTok, noe som gjenspeiler at forbrukerne deler det samme budskapet om at kvalitet ikke defineres av prisnivå. Vi er heldige nok til at vi har sett mange av produktene våre bli virale på TikTok, og det er noe som fortsetter å overraske oss hver dag.
Hva er deres mest solgte produkter i Skandinavia?
NIACINAMIDE 10% + ZINK 1
GLYCOLIC ACID 7% TONER
HYALURONIC ACID 2% + B5
MULTI-PEPTIDE LASH AND BROWS
NATURAL MOISTURIZING FACTOR + HA
AHA 30% + BHA 2% PEELING
Hvordan tror du skjønnhetsindustrien vil se ut i fremtiden?
– Jeg vet ikke om vi alle kollektivt kommer dit, men ideelt sett en industri som er ærlig, snill, og prioriterer vår planet og mennesker i alle forretningskanaler.
Hva er fremtidsplanene for The Ordinary? Planlegger dere å bevege dere inn i andre skjønnhetskategorier?
– Som selskap er målet vårt å fortsette å vokse og fremme det gode, fortsette vår bærekraftsreise og sikre at alle deler av produktenes reise – fra ingrediensinnhenting til emballasje og forsyningskjede – gjør godt for fremtiden. Vårt kommersielle team jobber også hardt for å gjøre The Ordinary mer tilgjengelig. Vi har et stort publikum dedikert til våre produkter over hele verden, men vi er ennå ikke fysisk til stede i våre egne butikker eller via en retailpartner. Vi åpner også for en ny kategori ved å lansere vår første leppepomade, The Ordinary Squalane + Amino Acids Lip Balm, etter etterspørsel fra publikum. Og du kan kanskje se noe annet spennende komme i august, hold øynene åpne …