Se Diane von Furstenberg x H&M Home-kolleksjonen her

Diane von Furstenberg oppfordrer oss til å ta eierskap til eget interiør i ny kolleksjon med H&M Home. Se kolleksjonen og les intervju med designeren her.

Publisert Sist oppdatert

Diane von Furstenberg x H&M Home: 16. april lanseres samarbeidet mellom den ikoniske designeren Diane von Furstenberg og H&M Home. ELLE har fått en sneak-peak på den fargesterke og levende kolleksjonen, og et intervju med en av motebransjens store sitatmaskiner.

I fjor kom nyheten om at dronningen av omslagskjoler skulle designe en ekslusiv kolleksjon bestående av interiør og dekor til hjemmet for H&M Home, og nå er det like før vi alle kan få en bit av Diane von Furstebergs univers i vårt eget hjem!

Gjennom kolleksjonen ønsker Diane von Furstenberg å inspirere oss til å ta eierskap til vårt eget interiør, og "Own it". Kolleksjonen er preget av von Furstenbergs karakteristiske dyreprint som zebra og leopard, samt hennes uredde fargepalett preget av sterke kontraster. En allsidig og dekorativ kolleksjon for hele hjemmet bestående av alt fra ullpledd, putetrekk, esker, brett og duftlys til espressokopper, små asjetter, vaser, krukker, postere og en morgenkåpe.

En personlig kolleksjon

Diane von Furstenbergs favorittduft – amber, er gjennomgående for alle de store duftlysene, mens de små duftlysene dufter av sedertre, sandeltre, furu og amber – personlig utvalgt av von Furstenberg til kolleksjonen for H&M Home. Kampanjebildene er også tatt hjemme i von Furstenbergs eget hjem, og er stylet av designeren selv.

– Printene i dette samarbeidet er ikoniske. Diane-printet ble skapt da jeg grunnla selskapet for 20 år siden, mens leopard-printet kommer fra portrettet Andy Warhol malte av meg. Personlig elsker jeg dyreprint – zebra er veldig DVF – i tillegg til sterk orange og rosa, men det monokrome sort og hvitt er også veldig chic. Hele kolleksjonen er fabelaktig, og jeg gleder meg til å kunne dele den med alle, sier Diane von Furstenberg om kolleksjonen i en pressemelding.

Diane von Furstenberg om kolleksjonen for H&M Home, å finne sin egen stil og viktigheten av "Own it"

I anledning den nye kolleksjonen har vi fått et lite intervju med designeren selv.

Hva er ditt beste råd for å finne frem til sin egen stil?

– Det er ofte at mange leter etter stilen sin, uten å tenke over at stilen faktisk er den du er. Det er først når man er helt ærlig om hvem man er, at man finner sin stil og selvtilliten det medfører. Alt handler om å eie og akseptere seg selv.

Hvordan satt du sammen fargepaletten for denne kolleksjonen?

– Først av alt så anser jeg både sort og hvitt som farger. Hvorfor? Fordi sort og hvitt passer med alle andre farger. Jeg har også brukt masse orange – fordi jeg elsker solnedganger – og rosa – fordi jeg er kvinne.

Fortell oss om kolleksjonens print?

– Som designer har jeg spesialisert meg på tekstilprint, og har derfor et stort bibliotek av print. De fleste av dem kommer fra bilder av naturen. Jeg har alltid med meg et kamera, uansett hvor jeg er, og jeg tar alltid bilder. Jeg både krymper og forstørrer dem, og forandrer farger – men de er alltid preget av bevegelse, akkurat som naturen.

På en av posterne i kolleksjonen for H&M Home står det "Own it" – Hva betyr dette for deg?

– Jeg elsker ord, og jeg synes de er av stor betydning, spesielt to ord: Own it. Det å "eie det" er det viktigste vi kan gjøre her i livet. Når du eier dine ufullkommenheter, blir de dine resurser. Når du eier sårbarheten din, blir den din styrke.

Hva betyr det å ta ledelsen for deg?

– Det å ta ledelsen handler egentlig om en forpliktelse til seg selv, for det eneste du egentlig kan ha full kontroll på er din karakter. Helsen kan svikte, velstand kan forsvinne, penger kan gå tapt, skjønnhet svinner, du kan miste din frihet – men du kan alltid holde fast ved din karakter. Det er det eneste du alltid kan regne med.

Kolleksjonen blir tilgjengelig i H&M Home-butikker og på hm.com fra fredag 16. april.

Se kolleksjonen her:

Powered by Labrador CMS