Høydepunkter fra moteukene
Motehusene har vært kreative, få med deg høydepunktene her...
Korona satte en stopper for moteuken i juli og motehusene har vist en ny kreativ side ved seg.
Digitale løsninger har blitt den nye catwalken og moteuken har ikke bare vært forbeholdt moteeliten denne gangen.
Nederlandske The Fabricant er verdens første digitale motehus og ble etablert i 2018. Går resten av moteverden nå i samme retning?
Etter den første digitale moteuken er en ting sikkert: det er ikke nok å sette opp et kamera og filme en visning, slik som den hadde vært avviklet hvis det ikke hadde vært for korona.
Noen av motehusene har skjønt at man må bruke hele det digital spekteret og alle mulighetene som medfølger for å kunne skape interesse. Ja, klærne skal være i fokus, men det er 2020 og de digitale mulighetene er uendelige.
Margiela gjorde meget smart med å teame opp med selveste Nick Knight. Først slapp de en teaser av kortfilmen, før hele filmen på 50 minutter ble publisert.
Videoen viser hvordan creative director, John Galliano har skapt kolleksjonen.
https://www.youtube.com/watch?v=GCnbjRlICSQ&feature=emb_title
Jacquemus var en av de første til å vise sin vårkolleksjon. Simon Porte Jacquemus gikk i samme retning som i fjor med visingen, men denne gangen var lavendelen byttet ut med korn.
En spektakulær vising av en relativt minimalistisk, romantisk og karakteristisk kolleksjon av Jacquemus.
100 spesielt inviterte gjester fikk se de 55 modellene på den 600 meter lange catwalken i kornåkeren i Vexin Regional National Park, en time utenfor Paris.
Under navnet L'Amour tok de også denne gangen Instagram med storm.
Pucci viste en lekker resort-kolleksjon og gikk tilbake til 50-tallet og den ikoniske palazzo-pysjamasen.
Dior viste sin herrekolleksjon forrige uke, og Kim Jones hadde samarbeidet med kunstneren Amoako Boafo fra Ghana om look booken og videoen til kolleksjonen.
Kolleksjonen er androgyn, leken og spennende.
https://www.youtube.com/watch?v=FL_g906Ov9Y