Annonse
Bærekraftige basisplagg: dette merket må du vite om!
Vi har snakket med damene bak klesmerket ella&Il!
Annonse
Gründereventyret
Garderobefavorittene
– Vi kom tidlig inn i 30 butikker og var plutselig i alle magasiner. Det var så gøy! Når vi ser tilbake på reisen vår, så var det å lage en solid forretningsplan noe av det viktigste vi gjorde.
ella&il er inspirert av lyse sommerdager og mørke vinterkvelder, men mest av alt av hektiske hverdager.
– Som gründer må man sette seg inn i hele verdikjeden i firmaet. I starten gjorde vi alle jobbene selv. Alt fra sjauing, pakking og logistikk, til design, salg og økonomi. Det å ta sjansen og tørre å drømme stort kan anbefales. Vi vil råde alle med et brennende ønske om å skape noe eget om å kaste seg ut i det. Sett høye mål, det bidrar til at man strekker seg lenger.
Ting har gått i et rykende tempo for ella&il, som nå er å finne i over 100 butikker rundt om i Norge.
I tillegg til å ha egen nettbutikk, har de åpnet sin egen flagskipsbutikk på Stabekk – og er også å finne i diverse pop-up-butikker rundt om i landet.
Inspirert av Paris
– Vi ønsker å tilby plagg man kan ha på seg hver dag, plagg som blir favorittene man ikke klarer seg uten. Vi mener bra baseplagg er nøkkelen til en perfekt garderobe. Det fine med basics er at det alltid funker uansett anledning, og det kan pyntes opp eller ned.
Hva inspirerer dere?
Hvem er den typiske ella&il-jenta?
Annonse
– Nå møter vi også stor etterspørsel fra utlandet, det er utrolig gøy. Vi er i butikker i Danmark, Finland, England, Tyskland og USA. Vi føler at mulighetene er mange, og målet er å etablere oss internasjonalt innen 5 år.
Hvor viktig er sosiale medier for å bygge opp en merkevare i 2019?
Fokus på bærekraft
Er det vanskelig å være et norsk klesmerke i 2019?
– Noe av det beste som finnes er å sitte på en fortausrestaurant i Paris og titte på alle som går forbi, den elegante og chice stilen til parisere er vanskelig å slå, og vi ønsker å gjenspeile dette i ella&il – klassisk design med en touch av feminin lekenhet.
Hvor viktig er bærekraftig mote for dere?
– Hun er «the girl next door». Ung, fresh, stadig på farten, med glimt i øyet og med på det som er gøy!
Har dere noen spennende planer framover?