Bærekraftig fra Burberry

Burberry

Burberry lanserer "ReBurberry Edit" laget fra innovative materialer, og bærekraftig etikettering.

Publisert Sist oppdatert

ReBurberry Edit: Utforsk en samling fra SS20-kolleksjonen, designet for å gi en positiv innvirkning på planeten!

31 ELLE-land har denne måneden dedikert utgaven sin til bærekraft, for å feire 50-årsdagen til Earth Hour.

Derfor blir det litt ekstra fokus på bærekraft på elle.no denne måneden.

Kjøp vårt Green Issue her!

Som en del av en helhetlig og produktfokusert bærekraftig utvikling, lanserer Burberry en redigering av 26 plagg fra årets vår- og sommerkolleksjon.

Plaggene er produsert i bærekraftige materialer som brukes over hele Burberry sitt produktutvalg.

Månedens bærekraftige!

The ReBurberry Edit

De nye pistasjfargede bærekraftsmerkene informerer kunden om hvordan et produkt oppfyller en rekke eksternt sikrede og strenge kriterier.

Det skal være enkelt å handle bærekraftig!

Disse kalles "positive attributter" og inkluderer mengden av organisk innhold eller resirkulerte naturlige fibre som brukes i materialer, levering mot standarder for karbonutslipp på produksjonsanlegg eller sosiale tiltak som at arbeidstakere får lønn eller støtte gjennom.

To tredjedeler av Burberry-produktene har for øyeblikket mer enn ett positivt attributt, med et mål for alle produkter innen 2022.

Hvert produkt i ReBurberry Edit, sammen med andre på tvers av herreklær og dameklær, RTW og tilbehør - har pistasjetikettene.

ReBurberry Edit har en rekke solbriller laget av biobasert acetat, og trenchcoater, parkaser, kjoler og tilbehør i econyl – et resirkulert nylon som er laget av regenerte fiskegarn, stoffskrap og industriell plast.

Ytterligere yttertøy er produsert i en ny type nylon som er utviklet fra fornybare ressurser som ricinusolje, og et polyestergarn laget av resirkulerte plastflasker.

Fremgangen mot Burberrys bærekraftsagenda til 2022 publiseres i juni hvert år i selskapets årsrapport, med fremgang over bredden av strategisporingen for 2019/2020.

– Halvveis i vår ansvarsstrategi for 2022, forblir vi dedikert til å levere konkrete fremskritt mot våre sosiale og miljømessige mål, og våre helhetlige, produktfokuserte bærekraftsprogrammer er sentrale i dette. Ved å invitere kundene til å lære mer om bærekraftig legitimasjon av produktene våre gjennom etikettprogrammet, hjelper vi dem å bedre forstå våre initiativer og bredde i ambisjonen i vår ansvarsagenda. Vi er overbevist om at å drive positiv endring gjennom alle våre produkter i alle ledd i verdikjeden er avgjørende for å bygge en mer bærekraftig fremtid for hele vår bransje, sier Pam Batty, visepresident for samfunnsansvar, Burberry, i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS