Bærekraftig fra Burberry
Burberry lanserer "ReBurberry Edit" laget fra innovative materialer, og bærekraftig etikettering.
ReBurberry Edit: Utforsk en samling fra SS20-kolleksjonen, designet for å gi en positiv innvirkning på planeten!
31 ELLE-land har denne måneden dedikert utgaven sin til bærekraft, for å feire 50-årsdagen til Earth Hour.
Derfor blir det litt ekstra fokus på bærekraft på elle.no denne måneden.
Som en del av en helhetlig og produktfokusert bærekraftig utvikling, lanserer Burberry en redigering av 26 plagg fra årets vår- og sommerkolleksjon.
Plaggene er produsert i bærekraftige materialer som brukes over hele Burberry sitt produktutvalg.
The ReBurberry Edit
De nye pistasjfargede bærekraftsmerkene informerer kunden om hvordan et produkt oppfyller en rekke eksternt sikrede og strenge kriterier.
Det skal være enkelt å handle bærekraftig!
Disse kalles "positive attributter" og inkluderer mengden av organisk innhold eller resirkulerte naturlige fibre som brukes i materialer, levering mot standarder for karbonutslipp på produksjonsanlegg eller sosiale tiltak som at arbeidstakere får lønn eller støtte gjennom.
To tredjedeler av Burberry-produktene har for øyeblikket mer enn ett positivt attributt, med et mål for alle produkter innen 2022.
Hvert produkt i ReBurberry Edit, sammen med andre på tvers av herreklær og dameklær, RTW og tilbehør - har pistasjetikettene.
ReBurberry Edit har en rekke solbriller laget av biobasert acetat, og trenchcoater, parkaser, kjoler og tilbehør i econyl – et resirkulert nylon som er laget av regenerte fiskegarn, stoffskrap og industriell plast.
Ytterligere yttertøy er produsert i en ny type nylon som er utviklet fra fornybare ressurser som ricinusolje, og et polyestergarn laget av resirkulerte plastflasker.
Fremgangen mot Burberrys bærekraftsagenda til 2022 publiseres i juni hvert år i selskapets årsrapport, med fremgang over bredden av strategisporingen for 2019/2020.