Det ble ren gåsehudstemning og trampeklapping i Nikolaj-kirken i København i dag da Maria, Susanne og Andreas Holzweiler entret catwalken etter showet.
Motefiffen var vitne til et show utenom det vanlige, og det uten en eneste mobil i sikte.
Mobilforbud
Sjeldent skue - Ikke en eneste selfie eller snap på første rad.
La du merke til at det ikke kom noen oppdateringer fra Holzweiler-visningen på Insta-story i dag?
Det er nemlig fordi Holzweiler-gjengen mener vi bør bli flinkere til å nyte øyeblikkene og ikke bare være opptatt av å formidle de videre på sosiale medier.
Annonse
– Forrige sesong var det nesten ingen applaus etter showet fordi alle var så opptatt av å se på mobilene sine. Denne gangen ville jeg at tilskuerne skulle være tilstede og faktisk se med sine egne øyne det som skjer på catwalken, fortalte Maria Skappel til ELLE etter showet.
Maria har selv tatt seg en lang pause fra sosiale medier den siste tiden og mener vi alle har godt av å koble av i ny og ne. Også da a/w 19-kolleksjonen skulle planlegges, dro designteamet til en hytte på fjellet og lot mobilene ligge igjen hjemme.
Og LOGG OF/LOGG ON er også temaet for høstens kolleksjon hos Holzweiler, som hadde tatt frem fra arkivet det de først ble så kjente for - de rutete ullskjerfene.
Neste høst er nemlig trenden tilbake for fullt på alt fra fotside kåper med feminin silhuett, til strikkegensere, bukser og vesker.