Imponerte med nytt klesmerke under moteuka i København
Vi møtte influencerduoen Jeanette Madsen og Thora Valdimarsdottir backstage.
Bestevennene Jeanette Madsen og Thora Valdimarsdottir sa opp jobbene sine som moteredaktører i danske Costume for å gå sine egne veier. De har i løpet av de siste årene blitt store favoritter blant streetstylefotografer og internasjonale motemagasiner. Nå ønsker de å erobre verden med sitt nye klesmerke Rotate by Birger Christensen. Vi møtte jentene backstage rett etter visningen.
Foto: Adam Katz Sinding.
Jeanette og Thora står og tørker tårer når jeg hilser på de backstage etter visningen, omringet av familie og venner, er de tydelig stolte og lykkelige over å ha vist sin første kolleksjon til et knippe utvalgte bransjefolk under moteuken i København.
Det betyr mye for dere å gjøre denne kolleksjonen?
Dette har vært en drøm for oss helt siden vi startet å jobbe sammen for tre år siden. Vi har hatt en klar visjon på hvordan det skulle se ut og vi har snakket lenge om hvordan og hvem vi kunne jobbe sammen med for å få det til. Og endelig gikk drømmen i oppfyllelse.
-Vi har vært så nervøse idag, og hele showet gikk så fort. Nå som det er over, skjønner jeg ikke hvorfor jeg var så nervøs, sier Jeanette Madsen og ser bort på sin kompanjong Thora. Vi sitter på trappa ute i bakgården og sipper til et glass vin. Sammen med oss sitter også sønnen til Thora, som legger til at han er veldig veldig stolt over mammaen. sin. Begge smiler fra øre til øre og det kommer hele tiden bort venner og folk de kjenner som gratulerer og klemmer jentene.
Foto: Adam Katz Sinding.
Jeg fikk en liten 80-talls følelse når jeg så showet..
Ja, men det er ikke sånn at kjolene er inspirert av en spesiell tidsepoke, vi ville lage kjoler som skiller seg ut, som er litt edgy og som du ikke finner andre steder. Det har vært mye frem og tilbake med produsenten for å få riktige kjolelengder osv. Vi vil at kjolene skal sitte perfekt og passe kvinnekroppen.
-For oss er ikke dette kjoler som noen gang vil gå ut på dato og de er ikke sesongbaserte, det er litt mer som å gå inn i en vintagebutikk og plukke ut den kjolen som passer deg og din kroppsfasong. Derfor har vi både maxikjolen, den knelange kjolen og den ultra korte og sexy kjolen. Vi vet at ikke alle ser ut som oss, så derfor er det viktig at alle skal føle seg komfortable og at det skal være noe for enhver kroppsfasong i kolleksjonene våre.
Den danske supermodellen Nadja Bender i en av kjolene fra kolleksjonen. Foto: Adam Katz Sinding.
Kommer kjolene bare til å bli solgt i Danmark?
Nei forhåpentligvis i hele verden, roper jentene i kor. Vi går for verdens dominanse!
Hva er strategien fremover?
Dette er et langtidssamarbeid med Birger Christensen. Vi jobber allerede med vår fjerde kolleksjon. Planen er at det skal komme en drop med 6-7 kjoler hver andre måned.
Foto: Adam Katz Sinding.
Hvordan vil dere bruke rollen deres som influencere oppi dette?
Vi har ikke lyst til å markedsføre oss på den tradisjonelle måten. Vi vil gjøre ting på vår egen måte og kle opp de riktige menneskene i kjolene våre. Vi har vært i denne bransjen i så mange år og kjenner så mange mennesker både internasjonalt og her i København, så vi vil bruke nettverket vårt for alt det er vært.
Det virker som at jentene har tenkt på alt - Hver kjole kommer også i en sort versjon, det er ikke alle som liker å gå med blomsterprint eller sterke farger, så derfor finnes det en sort versjon av hvert plagg. Vi vil virkelig at det skal finnes en kjole for alle i kolleksjonene våre.