Annonse
Mobilen som kommer med det ingen andre har
- Gjenspeiler det som skjer i kulturen akkurat nå.
Annonse i samarbeid med Motorola.
Hvis man først begynner å tenke på det, representerer dagens mobiltelefoner en artig sirkel: Det har nemlig gått fort fra mobilene var bokser med antenne, og derfor ikke fikk plass i lomma, til å være datamaskiner vi ikke lenger har behov for å få plass til i lomma.
Mobilen vår er livlinjen vår, tross alt, og vi har den mer enn gjerne fremme og parat. Det sier seg selv at det er et must at den ser bra ut.
Motorola har skjønt dette, og slipper i samarbeid med Pantone Edge 40 Neo og Razr 40 Ultra i årets heteste farge.
Fordi farge betyr alt
Tradisjon tro, kårer fargegiganten Pantone Årets farge hvert år, og 2024 er korallrosanyansen "Peach Fuzz" sitt år. Det handler om trender, ja, men det er likevel symbolikk som står i sentrum.
– Målet er å illustrer hvordan fargevalg og populariteten til bestemte farger eller fargefamilier gjenspeiler det som skjer i kulturen på et visst tidspunkt, og løfte frem og informere om fargenes symbolske karakter, forklarer Pantone.
Pantone Color of the Year velges ut ved å analysere globale trender og temaer gjennom hele året og tar hensyn til alle samfunnets sentrale aspekter: mote og design, markedsføring og sosiale medier, politikk og verdenssituasjon.
Og nettopp derfor, mener Motorola at samarbeidet passer som hånd i hanske.
– Motorola har i snart et århundre ligget i forkant innen teknisk og mobil innovasjon. Med ambisjonen om å være trendsettere innen design, er vi stolte over dette langsiktige og eksklusive samarbeidet med Pantone. Gjennom samarbeidet får Motorola tilgang til Pantones trendkunnskap, Pantones Color Institute™-eksperter og en undergruppe av utvalgte farger som peker på sterke designtrender, uttaler Motorola.
– Et steg foran bransjen
De to mobilene Motorola Edge 40 Neo og Razr 40 Ultra, kommer i årets farge Peach Fuzz pluss flere Pantone-farger. Utover freshe farger, lover begge telefonene high-tech av første klasse.
Razr 40 Ultra kommer i det populære lukke-formatet.
– I lukket format er dette den tynneste, flippbare smarttelefonen i bransjen. Den er bygget på den kraftige mobilplattformen Snapdragon® 8+ Gen 1, har et effektivt batteri og den største eksterne skjermen som finnes til flipptelefoner, deler Motorola.
Edge 40 Neo er både vann- og støvtett.
– Motorola Edge 40 neo er en telefon som fanger Edge-seriens visjon om å levere førsteklasses teknologi til så mange kunder som mulig. Designet er ekstra tynt - bare 7,76 mm – og de buede kantene gjør telefonen enkel å håndtere. Den er også IP68-vanntett slik at man kan fokusere på å kose seg i stedet for å bekymre seg for at enheten skal bli skadet om den havner i vann eller støv, beskriver Motorola-teamet.
Stine Jespersen, Head of Marketing Nordics i Mobile Business Group, påpeker at smarttelefoner er enda en måte å uttrykke seg på i dag. Det er ikke rart at fargen på mobilen vår spiller en stor rolle.
– Med en personlig bakgrunn innen design, som grafisk designer og Creative Director, har jeg alltid hatt Pantone lett tilgjengelig i arbeidet mitt, og jeg vet hvor stor rolle farge spiller, forteller hun.
– Vi er utrolig stolte over at vi kan ligge et steg foran bransjen ved å legge årets farge til i vår allerede eksisterende katalog av Pantone-kledde telefoner, sier Jespersen.
Samarbeidet med tech-giganten Motorola har allerede pågått i lang tid, og Pantone har forøvrig tatt ansvar for å kåre Årets farge i mer enn tjue år.