Oslo Runway er tilbake – digitalt
19. til 21. august skal Oslo Runway arrangeres digitalt.
Oslo Runway gjenoppstår som den største visningsplattformen for norsk mote og design.
Som flere internasjonale moteuker, satser Oslo Runway på en digital løsning, skriver de i en pressemelding i dag.
Digital løsning
På en felles digital plattform, skal de sammen med designere og merkevarer vise kolleksjonene for vår/sommer 2021.
Det blir digitale presentasjoner, direktesendinger, møter med designere, intervjuer, paneldiskusjoner og en digital handelsplattform for innkjøpere.
Oslo Runway vil fortsette å inkludere forbrukeren, og den digitale norske moteuken vil også bli tilgjengelig for dem.
Fushion
– Vi vil hylle norsk designestetikk og håndverket bak! Vi opplever at det er mange norske innkjøpere, medier og forbrukere som, nå mer og mer, ser verdien av å kjøpe norsk og støtte opp om en norsk motebransje her hjemme, det synes vi er gledelig, sier Ditte Kristensen, initiativtaker i Oslo Runway i pressemeldingen.
Bedriftsnettverket FUSHION, som består av en gruppe bedrifter som leverer tjenester til mote- og kulturnæringen; Norwegian Fashion Hub, Tinagent, Patriksson, Voksenåsen, Reform Projects og Arena Oslo, står også bak Oslo Runway og mote- og kunstfestivalen Fushion Oslo.
Oslo Runway finner sted 19. til 21. august under oslorunway.no og på Instagram.