mote
Nå kommer it-merket med egne smykker
Vinneren av Årets business utvider universet - i dag!
Det føles bare rett og riktig at it-merket Camilla Pihl - startet av it-jenta med samme navn - utvider universet til å omfavne smykker. På ELLE-gallaen kåret juryen Camilla Pihl til Årets business, og nå trer de inn i en ny epoke. I perfekt timing for partysesongen!
Den aller første smykkekolleksjonen, "Core Collection", slippes i dag den 7. november.
Les også: Denne fargen tar moteverdenen med storm
Smykkekolleksjonen Core Collection er inspirert av gründer Camilla Pihls filosofi om at smykker ikke bare skal løfte et antrekk, men også uttrykke personlighet.
- Vi ønsker at smykkene våre skal være som små skatter som du kan leke med og utforske ulike stiler med. Enten du ønsker å legge til litt eleganse til hverdagsantrekket eller ønsker å skinne ekstra på festen, sier Pihl.
Anerkjent designer med på laget
To nøkkelord for kolleksjonen er: slitesterk kvalitet og tidløst design. Smykkene er laget ved hjelp av en avansert Physical Vapor Deposition (PVD)-teknikk, hvor 14 karat gull påføres på rustfritt stål. Denne metoden skal sørge for et 10 ganger tykkere gullbelegg enn vanlige gullbelagte smykker, for å gi en slitesterk overflate som ikke mister glansen over tid.
Den anerkjente smykkedesigneren Anne Hasla - som tidligere stod bak det populære smykkemerket Hasla - bistår merket på denne kolleksjonen, med sin ekspertise i bruk av edle metaller og bærekraftige materialer.
Prismessig ligger smykkene på mellom 500 og 2000 kroner.